Laatste updates

8 tips voor een goede 'over ons' pagina

Het belang van een goede pagina over het bedrijf wordt vaak onderschat. Toch is het één van de meest bezochte (en dus belangrijkste) pagina's op een website. De bezoeker van je website wil iets over jouw bedrijf weten. Hier kun je laten zien dat jij de juiste partij bent en twijfelaars over de streep trekken. 

1. MAAK HET PERSOONLIJK

Misschien wel de belangrijkste tip om een goede 'over ons' pagina te schrijven is om het persoonlijk te maken. Mensen doen zaken met mensen, niet met bedrijven. Ze gaan voor de vent achter de tent. Vertel wie je bent in de ik- of wij-vorm en het liefst met humor en passie. Laat zien wie je bent door inzet van foto's en/of video's, toon je team als echte mensen. Maak eventueel op de pagina onderscheid in 'ons verhaal' en 'ons team'. 

2. ZORG VOOR VERBINDING

Een veelgemaakte fout op de 'over ons' pagina is om het verhaal van binnenuit te vertellen met standaard elementen als: missie, visie, doelen, etc. Vraag jezelf af: gaat het over jullie (bedrijf) of over hen (klanten)? Het is de kunst hier balans in te vinden. Bekijk het vanuit de belevingswereld van de bezoeker en schep een band. Waarom wil je de klant helpen en hoe ga je dit doen?

3. VERTEL EEN VERHAAL

Storytelling werkt en heldendaden blijven hangen. Schrijf jouw corporate story daarom in verhaalvorm en maak er een heldenverhaal van. Het begint altijd met een held met een missie, de held krijgt weerstand bij het vervullen van zijn missie, dan komt er hulp, het verhaal krijgt op zeker moment een keerpunt en het verhaal eindigt met een resultaat. 

Wil je alle 8 tips lezen? Vul je naam en e-mailadres in en ontvang het hele artikel in je mailbox.  

Ontvang alle 8 tips in je mailbox


Identity & Branding

  • Brainstorm
  • Strategie
  • Logo
  • Huisstijl
  • Website
  • Webshop

Content Creation

  • Contentplan
  • Copywriting
  • Social media marketing
  • E-mail marketing
  • Animatie en illustratie
  • Fotografie en video

Insights

  • Website analyse
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Technische SEO
  • SEO content
  • Data analyse
  • Marketing automation

Advertising

  • Google Ads
  • Display advertising
  • Youtube advertising
  • Facebook advertising
  • LinkedIn advertising
  • Offline campagnes