Laatste updates

Pokémon, speel jij (er al op in)?

Pokémon, speel jij (er al op in)?

Eén grote grap dat Pokémon GO of… kan je er marketingtechnisch goed op inspelen? Dat Pokémon GO een gigantische rage is, is niemand ontgaan. Kinderen en volwassenen gaan massaal de straat op om Pokémons te vangen.

 

Pokémon dé app van 2016?

Sinds de lancering vorige maand heeft het populaire spel Pokémon GO flink wat stof doen opwaaien. Mensenmassa’s die populaire spots overnemen, ongelukken door onoplettendheid en zo nu en dan bijzondere vondsten. Maar hoe kan jij als ondernemer profiteren van deze veelbesproken app?

 

1. Creëer grappige content

Maak een grap, zo is het immers ook allemaal begonnen. Pokémon GO is te danken aan een uit de hand gelopen 1 aprilgrap van Google. Grappige content wordt vaak geliked en gedeeld, zo bereik je op een leuke manier een groter publiek. Hier een paar voorbeelden van ondernemingen die leuk hebben ingespeeld op de Pokémonrage.

 

2. Organiseer fotowedstrijden

Laat jouw klanten foto’s insturen van Pokémon die in de buurt zijn in combinatie met jouw producten. Vraag de klant om een screenshot te maken en te delen via social media. Als prijs zou je Pokécoins (geld waarmee je kunt betalen in de app) kunnen weggeven voor de meest originele foto.

 

3. Lure Module inzetten

Lure wat? Met een Lure Module lok je voor 30 minuten Pokémon naar jouw locatie. Jouw locatie wordt een tijdelijke hotspot voor Pokémontrainers. Hiervoor moet je wel zelf actief zijn op Pokémon Go (of één van je werknemers). Je koopt voor één euro 100 Pokécoins in de app en vervolgens één Lure Module. Het enige wat je nog hoeft te doen is de Lure Module aan te zetten en de Pokémon trainers komen vanzelf naar jouw hotspot.

 

De groei van het aantal spelers explodeert bijna. Voor local marketing biedt de app enorme kansen. Nu als early adoptor, maar ook straks. Het vereist wel flexibiliteit en creativiteit van jou als ondernemer of marketeer om de mogelijkheden ook echt te benutten.

 

Meer over Pokémon? Neem contact op met Lianne


Identity & Branding

  • Brainstorm
  • Strategie
  • Logo
  • Huisstijl
  • Website
  • Webshop

Content Creation

  • Contentplan
  • Copywriting
  • Social media marketing
  • E-mail marketing
  • Animatie en illustratie
  • Fotografie en video

Insights

  • Website analyse
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Technische SEO
  • SEO content
  • Data analyse
  • Marketing automation

Advertising

  • Google Ads
  • Display advertising
  • Youtube advertising
  • Facebook advertising
  • LinkedIn advertising
  • Offline campagnes