Laatste updates

Vandeez als Google Partner

Vandeez promoot de gerbera

Één stichting, 40 telers, 195 hectare en 100% vertrouwen. Afgelopen oktober hebben de telers van Gerbera Nederland de ‘go’ gegeven op het marketingplan wat Vandeez in nauwe samenwerking met de promotiecommissie van Coloured by Gerbera ontwikkelde. Het marketingplan omvat de strategie, doelstellingen en middelen voor de periode 2019-2022. De focus ligt op promotie in Nederland en Duitsland met als voornaamste doel het creëren van awareness rondom de gerbera. 

Brand awareness

Elk merk heeft een verhaal, ons werk is om dit verhaal te vertalen in de communicatie naar de buitenwereld. In dit geval is het doel zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met de veelzijdige gerbera. Het onderscheidend vermogen, de telers en het assortiment zijn speerpunten in onze communicatie richting export, groothandel en bloemist. Continu bouwen aan merkbekendheid en het uitbouwen van de community door middel van waardevolle content. Met de juist combinatie van tekst en beeld zetten wij de gerbera niet alleen op de kalender maar ook op de kaart. 

Get the feeling

Afgelopen november vond de introductie van de 'Get the Feeling' campagne plaats tijdens de Tradefair Aalsmeer richting telers, exporteurs en groothandels. Tijdens de beurs werd de basis gelegd voor de campagne in april. Twee weken lang voeren we campagne met als focuslanden Nederland en Duitsland. In nauwe samenwerking met diverse exporteurs en groothandels wordt de gerbera in die maand onder de aandacht gebracht bij de internationale bloemist. De campagne wordt uitgedragen via sociale media advertising, advertentiecampagnes in vakbladen, free publicity, folders en online materiaal voor telers. In Duitse en Nederlandse groothandels wordt de gerbera door de inzet van posters, banners, flyers en live product in de spotlight gezet. Zo verspreiden we samen met exporteur, groothandel, bloemist en arrangeur ‘the feeling’ van de gerbera. 

persbericht colouredbygerbera stand tradefair 

Inzicht in data 

De afgelopen jaren hebben we al verschillende activatiecampagnes gevoerd om de online zichtbaarheid van Gerbera Nederland te vergroten. De community is de afgelopen jaren flink gegroeid, de traffic naar de website geeft ons inzicht in belangrijke data. Onder andere het aantal downloads van de afbeelidngen en magazines en het verkeer op de assortimentspagina. We zien precies uit welke landen de bezoekers komen en welke pagina's zij bekijken. Uit de analyse bleek dat de assortimentspagina de belangrijkste pagina op de website is. Daarom vindt er nu een uitbouw van de website plaats waardoor de bezoeker hier nog meer informatie verkrijgt. Zo blijft de website continu in ontwikkeling om de bezoeker nog beter van dienst te zien.  

  • 21.000 assortiment paginaweergaven
  • 11.000 online community
  • 421.500 totale downloads

Bekijk onze eerdere case

Wij bouwen al twee jaar aan de online zichtbaarheid van de gerbera. Meer zien? Bekijk dan de Herfst-Winter-Kerst Campagne.


Identity & Branding

  • Brainstorm
  • Strategie
  • Logo
  • Huisstijl
  • Website
  • Webshop

Content Creation

  • Contentplan
  • Copywriting
  • Social media marketing
  • E-mail marketing
  • Animatie en illustratie
  • Fotografie en video

Insights

  • Website analyse
  • Zoekwoorden onderzoek
  • Technische SEO
  • SEO content
  • Data analyse
  • Marketing automation

Advertising

  • Google Ads
  • Display advertising
  • Youtube advertising
  • Facebook advertising
  • LinkedIn advertising
  • Offline campagnes