Skip to main content

Kom in contact

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Het Intertoys gevoel doorvertalen naar de merkuitstraling

Speelgoedketen Intertoys heeft een veelbewogen periode achter de rug, waardoor de winkeluitstraling de afgelopen 10 jaar weinig veranderd is. De nieuwe directie is vastbesloten het merk nieuw leven in te blazen en heeft al gewerkt aan de herpositionering: Go Play. De basis stond, maar de uitrol hiervan kon nog beter. Wij werden ingeschakeld om mee te denken hoe we de nieuwe positionering beter kunnen laten aansluiten.

Opdrachtgever

Intertoys

diensten

  • merkpositionering
  • merkuitstraling

aanpak

We zijn gestart met het inventariseren van vier Intertoys winkels met elk hun eigen doorvertaling van het merkconcept Go Play. Ook hebben we alle bestaande materialen ontvangen, waaronder hun merkboek uit 2020 en het nieuwe Go Play merkboek. Uit onze inzichten bleek dat Go Play een opzichzelfstaand concept was, maar dat het echte Intertoys gevoel ontbrak. Kleur, vriendelijkheid, fun. Door de al ontwikkelde merkuitstraling te restylen en hier emotie aan toe te voegen, hebben we het perfect laten aansluiten op hun merkidentiteit en merkwaarden. Dit hebben we toegepast op alle middelen: van winkel tot pakpapier en van website tot social media. Zo ontstond er een krachtige en kloppende merkbeleving. De ontwikkelde formats hebben we gebundeld in een huisstijl handboek, waar iedereen mee aan de slag kan.

resultaat

Dat Intertoys een fantastisch merk is bewijzen ze nu des te meer. De aandacht die ze hebben voor speelgoed hebben ze ook voor hun merkuitstraling. Samen hebben we een uniforme merkuitstraling ontwikkeld waarmee marketing, HR, winkelbouw en franchisenemers kunnen werken en het Go Play concept overtuigend en doelgericht kunnen doorvertalen. Dit resulteert in draagvlak én enthousiasme bij zowel medewerkers als franchisenemers. Met deze rebranding gaan ze met trots een nieuw Intertoys tijdperk tegemoet.
Intertoys Fotografie
Intertoys Fotografie
Intertoys Fotografie
Intertoys Huisstijl
Intertoys Fotografie
Intertoys Huisstijl
"Dankzij een sterk inlevingsvermogen en pragmatische aanpak spraken we meteen dezelfde taal.”

Stephan Buffing - Directeur

Stephan Buffing - Directeur

Intertoys Fotografie
Intertoys Huisstijl
Intertoys Huisstijl
Intertoys Huisstijl
Intertoys Huisstijl
Intertoys Huisstijl
Intertoys Huisstijl

over Intertoys

Intertoys is, met meer dan 200 vestigingen, de grootste keten van speelgoedwinkels in Nederland. Kenmerkend voor Intertoys is de informele organisatie. Er heerst een hoge betrokkenheid en sfeer van collegialiteit binnen het bedrijf. Het product speelgoed maakt de organisatie jong, dynamisch en flexibel. Naast een breed assortiment speelgoedartikelen voor jong tot oud, heeft Intertoys een uitgebreide collectie games voor alle platforms.

zij gingen jou voor

Weten hoe wij ambitieuze merken helpen groeien?
Niets geeft het beter weer dan ons recente werk.

Wil jij ook een sterk merk?

Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.