Oostland Company is een innovatief glastuinbouwbedrijf dat elk jaar miljoenen paprika’s teelt, sorteert, verpakt en verhandeld. Maar online kwam hun identiteit niet volledig tot zijn recht: de kracht van het familiebedrijf en de zorg voor mens en product waren niet voldoende zichtbaar. Potentiële nieuwe medewerkers konden nog beter worden aangesproken: belangrijk in een krappe arbeidsmarkt. Tijd voor vernieuwing dus!
opdrachtgever
Oostland Company
diensten
merkuitstralingwebsite
aanpak
We startten het traject met een uitgebreide rondleiding en een strategische kick-off. Op basis daarvan bepaalden we de belangrijkste uitgangspunten voor o.a. de nieuwe website, zoals de doelen, de ideale klant- én kandidaatreis en visuele en inhoudelijke kaders.
Daarop volgde tevens een restyle van het logo. Het huidige herkenbare 'stempel-element' is behouden gebleven, echter focus op een modernere look en feel krijgt. Dit is doorvertaald in nieuwe autobelettering. En uiteraard in een gloednieuwe website, waarop het verhaal van het familiebedrijf mooi terug komt in zowel content als fotografie. De merkwaarden, teamfotografie en de 'Werken bij' pagina enthousiasmeert bezoekers om meer te lezen. Ook technische optimalisaties zijn doorgevoerd, o.a. een dynamisch formulier om het makkelijk te maken om te solliciteren.
resultaat
Een trots familiebedrijf
De nieuwe website combineert uitstraling met gebruiksvriendelijkheid en slimme techniek:
Parallax-elementen brengen het teeltproces op een visueel krachtige manier tot leven.
Nieuwe fotografie toont de mensen en producten zoals ze echt zijn: gepassioneerd, ambachtelijk, trots.
Heldere navigatie en volledige optimalisatie voor mobiel gebruik.
Verbeterde SEO-content om beter gevonden te worden, zowel door klanten als potentiële medewerkers.
Structured data zorgt voor betere integratie in zoekmachines.
Met deze digitale transformatie is Oostland Company beter zichtbaar én aantrekkelijker als werkgever. Het is echt een trots familiebedrijf.
"De aandacht die wij dagelijks geven aan onze mensen en producten, zie je nu eindelijk ook online terug."
Eléonore de Wild-Hendriks - Financiën & HR Oostland Company
Eléonore de Wild-Hendriks - Financiën & HR Oostland Company
over Oostland Company
Oostland Company is een echt familiebedrijf en dat voel je. Al sinds 1910 zetten generaties Hendriks zich met hart en ziel in voor de teelt van paprika’s. Wat begon in de vollegrond is uitgegroeid tot een innovatief glastuinbouwbedrijf dat elk jaar meer dan 50 miljoen paprika’s teelt, sorteert én verpakt.
bekijk ook
Ook dit is de Rotte
Bekendheid van het natuurgebied rondom de rivier de Rotte vergroten
Ook dit is de Rotte
BVBN
Het nieuwe merkfundament van de BVBN
BVBN
No Hat Needed
No Hat Needed: een nieuw merk met lef
No Hat Needed
Karel Doorman Fonds
Zichtbaar maken wat het fonds betekent voor marinepersoneel
Karel Doorman Fonds
Intellistore
Introductie innovatief opslag- en pickingsysteem
Intellistore
Oostlanddag
Vandeez gelooft in de kracht van lokale verbinding
Oostlanddag
The Waterproof Company
Rebranding en lancering van The Waterproof Company
Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.
Wendy Groenewegen
merk strateeg
Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!
Dennis Damen
merk strateeg
Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.
Christy van der Sman
eigenaar
Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.
Sjoerd van Viegen
art director
Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.
Mendy van der Hulst
designer
Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.
Dennis de Baat
digital designer
Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.