Skip to main content

Merkactivatie voor Optimum Living

Toen Samantha Valkenburg, oprichter van Sam Personal Training, een nieuw concept lanceerde, mocht Vandeez vanaf de start meebouwen aan haar merk: Optimum Living. Met een heldere strategie, visuele identiteit en website legden we de basis. Drie jaar later hebben we het merk verder geactiveerd met gerichte content, SEO-optimalisaties én unieke karakters die haar doelgroep raken.
opdrachtgever

Optimum Living
diensten

website
aanpak
Optimum Living is ontstaan vanuit de visie dat gezondheid verder gaat dan fysieke fitheid. Samantha richt zich op mensen die meer balans willen – fysiek én mentaal. De uitdaging: hoe zorgen we ervoor dat het merk deze belofte ook écht uitstraalt? En hoe brengen we haar doelgroep in beweging?

van strategie naar activatie

In de eerste fase ontwikkelden we de huisstijl en website op basis van de strategie. Eind 2024 voerden we een aantal inhoudelijke optimalisaties door, waaronder SEO, betere menustructuur en nieuwe fotografie. Maar om het merk écht tot leven te brengen, gingen we aan de slag met een contentplan. We begonnen met het in kaart brengen van haar buyer persona’s en de bijbehorende uitdagingen, zoals stress, darmklachten en gewichtsverlies. Op basis hiervan ontwikkelden we contentthema's en een contentplanning die niet alleen structuur geeft, maar ook zorgt voor herkenbaarheid en consistentie in de communicatie.

persona's met een gezicht

Om haar doelgroep nog beter aan te spreken, brachten we de persona’s tot leven met unieke karakters. Deze illustratieve personages maken het mogelijk om de pijnpunten en thema’s visueel te vertalen. De karakters geven Optimum Living een eigen gezicht, letterlijk en figuurlijk..

creatie van middelen

De visuele doorvertaling van de huisstijl kwam tot uiting in meerdere middelen, die allemaal draaien om herkenbaarheid en activatie. Social posts op basis van de thema’s: gewicht, stress en darmklachten en 3 ansichtkaarten, die de herkenbare stijl doorzet richting bestaande klanten. Alle middelen sluiten aan op de nieuwe contentstrategie én versterken het merkverhaal.

resultaat

trots op een prachtig resultaat

Met een sterk contentplan, herkenbare visuals en goed doordachte persona’s is Optimum Living klaar voor de volgende stap. De karakters maken het merk tastbaar en zorgen voor herkenning bij haar doelgroep. Zo bouwen we samen verder aan een merk met karakter – én impact.
Optimum Living
Optimum Living
Optimum Living
Optimum Living
Optimum Living
Optimum Living
Optimum Living
"Dank voor de fijne manier van samenwerken, inspirerend en waardevol. Ik heb enorm veel leuke reacties ontvangen, op de karakters en de creatieve uitwerking ervan."
Samantha Valkenburg - eigenaar Optimum Living
Samantha Valkenburg - eigenaar Optimum Living
Optimum Living
Optimum Living
Optimum Living
Optimum Living
Optimum Living
over Optimum Living
Optimum Living is opgericht door Samantha Valkenburg die gezondheid en welzijn altijd centraal stelt in haar werk als Personal trainer bij SAM Personal Training. Hier kwam ze regelmatig in contact met mensen die te maken hebben met fysieke en mentale uitdagingen, zoals langdurige stress, burn-out, overgewicht of chronische klachten. Dit inspireerde haar om een bredere aanpak voor duurzame gezondheid te creëren.
bekijk ook
  • Case Peter Dekker
    Logo Peter Dekker Installaties

    Peter Dekker Installaties

    Kwaliteit en innovatie van producten online overbrengen

    Peter Dekker Installaties

  • Logo VNO-NCW

    VNO-NCW

    Netwerkevent met Intertoys en VNO NCW

    VNO-NCW

  • Logo Karel Doorman Fonds

    Karel Doorman Fonds

    Zichtbaar maken wat het fonds betekent voor marinepersoneel

    Karel Doorman Fonds

  • Meer Gevelsystemen logo

    Meer Gevelsystemen

    Complete rebranding voor gevelexpert

    Meer Gevelsystemen

  • Ronico
    Logo Ronico

    Ronico

    Rebranding van het grootste tulpenmerk wereldwijd

    Ronico

  • Eef Advocatuur
    Logo Eef Advocatuur

    Eef Advocatuur

    Een nieuw merk binnen de advocatuur: Eef Advocatuur!

    Eef Advocatuur

  • The Waterproof Company
    Logo The Waterproof Company

    The Waterproof Company

    Rebranding en lancering van The Waterproof Company

    The Waterproof Company

    Samenwerken
    met vandeez?

    merkstrategie?

    merkuitstraling?

    website?

    merkactivatie?

    aan de slag met je
    Vandeez icoon wit line
    neem contact met ons op.
    Vandeez teamfotografie

    Erik den Blaauwen

    operationeel manager
    Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.

    Wendy Groenewegen

    merk strateeg
    Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!

    Dennis Damen

    merk strateeg
    Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.

    Christy van der Sman

    eigenaar
    Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.

    Sjoerd van Viegen

    art director
    Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.

    Mendy van der Hulst

    designer
    Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.

    Dennis de Baat

    digital designer
    Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.
    Vandeez team
    Vandeez team
    Vandeez team
    Vandeez team
    Vandeez team
    Vandeez team