Van Deelen Liften staat bekend om zijn vakmanschap, betrouwbaarheid en persoonlijke service. Een sterk merk, met een duidelijke positionering, visuele identiteit en website. Maar in een steeds krapper wordende arbeidsmarkt ontstond een nieuwe uitdaging: hoe trekken we technisch talent aan dat perfect past bij Van Deelen Liften?
opdrachtgever
Van Deelen Liften
diensten
merkactivatie
aanpak
Een sterk werkgeversmerk begint bij het fundament. Omdat Van Deelen Liften dat al stevig had staan, gerealiseerd in 2023, konden we gericht aan de slag met merkactivatie en het opbouwen van employer branding. Samen ontwikkelden we een strategisch plan gericht op het werven van nieuw technisch talent. De aanpak was tweeledig:
1. strategisch merkactivatieplan
We hebben een gedetailleerd merkactivatieplan opgesteld met daarin: doelen, doelgroep, contentthema's, kanalen en frequentie. Voorbeelden van acties:
Interviews met collega's: persoonlijke verhalen van succesvolle collega's geven een authentiek kijkje achter de schermen. Deze verhalen werden geplaatst als inspirerende artikelen op de website.
Nieuwe fotografie: krachtige, nieuwe beelden die de cultuur en trots binnen Van Deelen Liften perfect vangt.
Social media inrichting: we richtten de social media accounts in en zijn gestart met activatie, met focus op employer branding.
2. online campagne
Om de zichtbaarheid te vergroten en leads te genereren voor twee openstaande vacatures, ontwikkelden we een online campagne via Facebook en Instagram. Voor een periode van 4 weken hebben we 3 campagnevideo’s gepromoot die het werkplezier, de trots en de persoonlijke ontwikkeling bij Van Deelen Liften onderstrepen. Met daarbij de mogelijkheid om direct in de campagne te solliciteren, middels een leadformulier.
resultaat
de basis maakt alle verschil
De basis die Van Deelen Liften al had, maakte alle verschil. Dankzij een helder verhaal, een sterke visuele uitstraling en duidelijke kernwaarden wisten we niet alleen nieuwe kandidaten te bereiken, maar ook direct te raken. De combinatie van storytelling, consistente zichtbaarheid en gerichte targeting resulteerde in 34 leads voor de openstaande vacatures. Van Deelen Liften heeft laten zien dat een krachtig werkgeversmerk onmisbaar is in de strijd om technisch talent. Dankzij hun solide fundament konden we snel schakelen en impact maken. En daar zijn wij, samen met Van Deelen Liften, trots op.
"We zien binnen een hele korte tijd een enorme impact. We zijn zichtbaar, worden gevonden en krijgen uit verschillende hoeken mooie reacties. Van collega's, opdrachtgevers en nieuwe talenten."
Bjorn van Lingen - Planner / werkvoorbereider
Bjorn van Lingen - Planner / werkvoorbereider
over Van Deelen Liften
Met preventief onderhoud, tijdige renovatie en snelle service garandeert Van Deelen Liften dat de liften van hun klanten goed functioneren, veilig zijn en een optimale gebruikerservaring bieden. Van Deelen Liften maakt van een goed werkende lift een vanzelfsprekendheid en staat bekend als dé betrouwbare partner in de regio Rotterdam en Den Haag.
bekijk ook
Schotte Hoogerbrugge
Van twee bouwbedrijven één sterk merk maken
Schotte Hoogerbrugge
Intellistore
Introductie innovatief opslag- en pickingsysteem
Intellistore
Eef Advocatuur
Een nieuw merk binnen de advocatuur: Eef Advocatuur!
Eef Advocatuur
Aweta
Een positionering die past bij een marktleider in sorteeroplossingen
Aweta
KP Holland
Rebranding van veredelaar en producent van planten
KP Holland
BVBN
Het nieuwe merkfundament van de BVBN
BVBN
One Flora Group
Fusie tussen twee grote spelers in de sierteeltsector
Dagelijks werken we aan mooie projecten: van lokale ondernemers tot bedrijven met internationale ambities. We zien ondernemers groeien doordat we hun merk weer laten stralen.
Wendy Groenewegen
merk strateeg
Dat we zichtbaar impact kunnen maken voor onze opdrachtgevers maakt me blij!
Dennis Damen
merk strateeg
Heel mooi om 'het goud' voor zoveel organisaties naar boven te halen.
Christy van der Sman
eigenaar
Met ons team zijn wij jouw creatieve partner voor de lange termijn. Samen krijgen we dingen voor elkaar. Ieder vanuit zijn eigen expertise. Samen vieren we successen.
Sjoerd van Viegen
art director
Toffe concepten, nieuwe creaties, enthousiaste opdrachtgevers, dat is waar ik blij van word.
Mendy van der Hulst
designer
Het is zo gaaf dat ik mijn ontwerpen op verschillende websites, billboards en in advertenties zie.
Dennis de Baat
digital designer
Wij ontwikkelen websites waar onze opdrachtgevers trots op zijn. Het blijft gaaf om mee te denken en bij te dragen aan de groei van onze opdrachtgevers.