Waar sta en ga je voor? Waarom moeten klanten voor jouw organisatie kiezen? Hoe val jij op tussen andere spelers in jouw markt? Met een merkpositionering maak je scherpe keuzes in welke aspecten van jouw merk je naar jouw doelgroep gaat communiceren.
merkidentiteit
De merkidentiteit is de kern van jouw merk. Het is waar je voor staat en gaat. Door jouw merkidentiteit scherp te verwoorden krijg je focus en sturing in alles wat je doet. De merkidentiteit bestaat onder andere uit jouw historische kracht, missie, visie en merkwaarden.
merkspeelveld
Waarom kiest jouw doelgroep voor je merk? Wanneer je merkidentiteit duidelijk is, onderzoeken we jouw merkspeelveld. Hier gaan we op zoek naar de diepste motivatie van je doelgroep en kijken we hoe jouw merk zich kan onderscheiden van andere spelers in de markt.
merkboodschap
Op basis van jouw merkidentiteit en merkspeelveld bepalen we hoe jouw merk zich gaat uiten richting de buitenwereld. Met een scherpe merkboodschap geef je jouw doelgroep dé reden om te kiezen voor jouw merk en bevestig je hun gevoelens en verlangens.
handboek
We combineren jouw merkidentiteit, merkspeelveld en merkboodschap in één inspirerend merkpositionering handboek opgemaakt in jouw huisstijl. Dit document geeft jouw organisatie de handvatten om je merkpositionering waar te maken.
vergroot de impact van jouw merk
Als creative agency combineren wij strategie, design en online om de waarde en impact van jouw merk te vergroten.