aanpak
Samen met het team van Romynox hebben we strategische sessies gehouden op een externe locatie. Een andere omgeving, even out of the box en vol energie, op zoek naar het onderscheidende verhaal. Waarin zijn zij uniek, wat maakt Romynox anders dan concurrenten? Vervolgens is er onderzoek gedaan naar het merkspeelveld, o.a. door het interviewen van medewerkers en klanten. Meest gehoorde termen: expertise, daadkrachtig, transparant. Enorm waardevolle input voor de totstandkoming van het nieuwe merkfundament met hierin een belangrijke rol voor de missie: ‘Connecting high purity processes’
De originele waarden: ‘Fast, Focussed, Flexible en Friendly’ zijn ook behouden gebleven, echter meer gefocussed op cultuur en gedrag van de Romyteer, de waardevolle ambassadeurs van de organisatie.
Door de Romynox merkuitstraling volledig af te stemmen op het DNA en de ambities vormt het een versterkend geheel met grote aantrekkingskracht op de doelgroep. Herhaling is hierbij de kracht. Eén uitstraling: van kleur tot typografie en van logo tot beeldtaal. Romynox staat in de markt bekend om de kleur rood, het logo en de uitgebreide productcatalogus. Geen rebranding in dit geval, maar een restyling. Een meer toegankelijke kleur rood, ronder en vriendelijker lettertype, en het gebruik van ronde lijnen die verbinding simuleren. Een uitstraling aansluitend bij ‘connecting processes’. Ook een technisch advies en redesign voor het optimaliseren van de online product catalogus was onderdeel van de opdracht.