Skip to main content

Kom in contact

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Herpositionering als beweging voor het hele sociale domein

Back2Basics heeft ruim 30 jaar ervaring in het vergroten van de betrokkenheid binnen sportverenigingen. Hun methode is inmiddels uitgegroeid tot een aanpak voor alle organisaties in het sociaal domein. Met als doel: de samenleving verbinden. Om het juiste verhaal en gevoel over te brengen bij nieuwe doelgroepen binnen het sociaal domein heeft Back2Basics Vandeez gekozen als strategisch partner.

Opdrachtgever

Back2Basics

diensten

  • merkpositionering
  • merkuitstraling
  • website

aanpak

We zijn gestart met het bepalen van de juiste merkstrategie. Wat zijn de huidige pijnpunten en de toekomstige ambities? Gezamenlijk hebben we besloten om voor een rebranding van Back2Basics te gaan. Van ‘submerk’ voor sportverenigingen naar ‘master brand’ voor verschillende doelgroepen. Met de rebranding hebben we een nieuw merkfundament gerealiseerd dat bestaat uit: merkpositionering, merkuitstraling en een vernieuwde website.

resultaat

Een duidelijke positionering waarin helder is dat Back2Basics het anders gaat doen: niet compliceerd, betekenisvol en met impact. De manier waarop de merkwaarden en merkbelofte zijn toegepast in bijvoorbeeld het logo, het beeldmerk en de kleuren maakt het merk geloofwaardig en authentiek. Deze nieuwe merkuitstraling is doorgevoerd in diverse communicatiemiddelen, zodat Back2Basics de juiste handvaten heeft om daadwerkelijk impact te maken. De bedoeling, het design en de content komen samen op een nieuwe herkenbare website. Parallax elementen simuleren de beweging. De gekozen beelden en kleuren vertegenwoordigen de onderlinge verhouding tussen mensen. En in de context benadrukken we dat Back2Basics motiveert, inspireert en organisaties laat bewegen.

En zo heeft team Vandeez dit merktraject ook ervaren. Back2Basics heeft ons gemotiveerd en geïnspireerd. We nemen het gedachtegoed mee in nieuwe trjacten voor toekomstige klanten.
"Deze rebranding is het startsein voor een groeiende beweging. Van sportverenigingen naar het hele sociale domein. We brengen de samenleving samen en doen dit anders: niet complex, betekenisvol en met impact.

Sjors Brouwer - Founder

Sjors Brouwer - Founder

over Back2Basics

Het verhaal van Back2Basics start in 2011. Founders Berend Rubingh, Hans van Egdom en Sjors Brouwer richten netwerkorganisatie Back2Basics op om de wereld te veranderen. Wat begint als een methode voor het vergroten van de betrokkenheid binnen sportverenigingen, groeit uit tot een aanpak voor alle type organisaties in het sociaal domein. Met als doel: de samenleving verbinden.

Wil jij ook een sterk merk?

Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.