Coloured by Gerbera is de collectieve gerberapromotie Nederland en heeft als doel de gerbera internationaal te promoten richting bloemist, retail en groothandel. Maar wat is het dat de gerbera anders maakt dan andere bloemen? Wat is hun onderscheidend vermogen? En hoe maken ze de diverse doelgroepen hiervan bewust?
We zijn gestart met de merkpositionering. Door in gesprek te gaan met de telers en veredelaars hebben we het verhaal en het onderscheidend vermogen van de gerbera helder gekregen. Een kleurrijke, vrolijke en trendy bloem die elke dag sterker wordt en altijd beschikbaar is in vele variaties. Ook hebben we de merkwaarden bepaald waaraan de gerbera te herkennen is. Toen die basis stond hebben we het ruime assortiment verdeeld in categorieën, die deze veelzijdige familie inzichtelijker maken en bovendien beleving en emotie meegeven. Vervolgens hebben we dit met een passende merkuitstraling doorvertaald op de website en de social media kanalen.
resultaat
Een spraakmakend merk met een herkenbare identiteit die positieve reacties oproept bij de diverse doelgroepen. We hebben een krachtige basis neergezet van waaruit het collectief verder kan bouwen. Alle marketingtools die nu voor Coloured by Gerbera ontwikkeld worden, zowel online als offline, en van social media posts tot campagnes, kunnen terugvallen op dit merkfundament.
“Fantastisch hoe gerbera van product een merk is geworden. De inzet van de promotie is terug te zien in de verkoop”
over Coloured by Gerbera
In 2013 kwamen alle Nederlandse gerberatelers en veredelaars officieel samen in een stichting: Coloured by Gerbera. Dit is de collectieve gerberapromotie Nederland. Hier vindt men assortimentsinformatie en inspiratie.
zij gingen jou voor
Weten hoe wij ambitieuze merken helpen groeien? Niets geeft het beter weer dan ons recente werk.