Skip to main content

Kom in contact

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Een positionering die past bij een marktleider in sorteeroplossingen

Aweta is wereldwijd marktleider als het gaat om innovatieve oplossingen voor het sorteren en verpakken van verse groenten en fruit. Maar wat als anderen in de markt hun marketing effectiever toepassen? Als hun verhaal zichtbaarder is dan dat van jou? In een tijd waarin digitale middelen meer worden geraadpleegd door de klant, kun je niet afwachten maar moet je stappen maken. Dit begint bij een internationaal kloppend verhaal waarin een ieder zich herkent. Alleen zo kun je bestaand succes behouden én uitbouwen.

opdrachtgever

Aweta

diensten

  • merkpositionering
  • merkuitstraling
  • website

aanpak

We zijn het traject gestart met het vaststellen van de merkpositionering.

inspirerend merkverhaal

Uit gesprekken met de directie en verschillende interviews met klanten en medewerkers bleek dat Aweta het meeste waarde toevoegt door een combinatie van de nieuwste technologie, het begrijpen van klantbehoeften en zich aan te passen aan elke markt. "We add value to our customers" is het uitgangspunt in alles wat Aweta doet. Vanuit de positionering is er een inspirerend merkverhaal geschreven dat zowel intern als extern richting en houvast geeft.

unieke merkuitstraling

De merkpositionering is vervolgens doorvertaald naar een opgefriste huisstijl. In het logo en de huisstijl hebben we de kenmerkende rode kleur frisser gemaakt, de vormtaal versimpeld en het lettertype steviger gemaakt. Zo blijven de herkenbare elementen behouden, maar met een moderne uitstraling die aantrekkelijk is voor alle doelgroepen. De producten van Aweta's klanten hebben binnen de huisstijl ook een prominente plek gekregen, wat aantoont dat Aweta oplossingen biedt die optimaal zijn toegespitst op de producten van klanten.

nieuwe website en merkuitingen

De nieuwe merkuitstraling is toegepast op alle uitingen van Aweta, waarbij de nieuwe gebruiksvriendelijke website het meest uit het oog springt. Verder hebben we nieuwe productbrochures, bedrijfskleding, PowerPoints, signing aan de gevel en aankleding van het hoofdkantoor en de fabriekshal gerealiseerd. Allemaal passend bij de identiteit, klantvraag en ambities van Aweta in de markt van sorteeroplossingen.

resultaat

Een positionering en uitstraling die aansluiten bij hun positie als marktleider en draagvlak hebben binnen de organisatie wereldwijd. Nu het complete verhaal staat en het onderscheidend vermogen helder is, kan Aweta het uitdragen in alles wat ze doen. Van brochures en bedrijfspand tot machines en beurspresentaties. Bovendien hebben ze nu een website waarmee ze op effectieve wijze kunnen communiceren met leads, new business en bestaande klanten. Hier wordt in de verschillende behoeften van de doelgroepen voorzien en komen kwaliteit en innovatie goed tot hun recht.
Aweta Huisstijl
Aweta Huisstijl
Aweta Fotografie
Aweta Fotografie
Aweta Fotografie
Aweta Fotografie
"Dit is de step-up waar we bij Aweta naar op zoek waren. Er heerst een trots gevoel over onze vernieuwde positionering."

Norman van der Gaag - Sales directeur

Norman van der Gaag - Sales directeur

Aweta Fotografie
Aweta Huisstijl
Aweta Fotografie
Aweta Huisstijl
Aweta Fotografie
Aweta Website
Aweta Huisstijl

over Aweta

Aweta is ontstaan ​​uit de wens van één man om groentetelers in Nederland te helpen hun komkommers en tomaten nauwkeurig te sorteren. Tegenwoordig heeft Aweta meer dan 55 jaar ervaring en wordt erkend als de wereldwijde marktleider als het gaat om grootschalige en innovatieve oplossingen voor het sorteren en verpakken van verse groenten en fruit. Met verkoop- en servicevertegenwoordiging in meer dan 45 landen wereldwijd, heeft Aweta een diep begrip ontwikkeld van de producten en behoeften van zowel de wereldwijde- als de lokale markt.

wil jij ook een sterk merk?

We adviseren je graag.
Christy / merkexpert
Ongeldige invoer
Onjuiste invoer
Onjuiste invoer
Onjuiste invoer
Onjuiste invoer