aanpak
We zijn het traject gestart met het vaststellen van de merkpositionering.
inspirerend merkverhaal
Uit gesprekken met de directie en verschillende interviews met klanten en medewerkers bleek dat Aweta het meeste waarde toevoegt door een combinatie van de nieuwste technologie, het begrijpen van klantbehoeften en zich aan te passen aan elke markt. "We add value to our customers" is het uitgangspunt in alles wat Aweta doet. Vanuit de positionering is er een inspirerend merkverhaal geschreven dat zowel intern als extern richting en houvast geeft.
unieke merkuitstraling
De merkpositionering is vervolgens doorvertaald naar een opgefriste huisstijl. In het logo en de huisstijl hebben we de kenmerkende rode kleur frisser gemaakt, de vormtaal versimpeld en het lettertype steviger gemaakt. Zo blijven de herkenbare elementen behouden, maar met een moderne uitstraling die aantrekkelijk is voor alle doelgroepen. De producten van Aweta's klanten hebben binnen de huisstijl ook een prominente plek gekregen, wat aantoont dat Aweta oplossingen biedt die optimaal zijn toegespitst op de producten van klanten.
nieuwe website en merkuitingen
De nieuwe merkuitstraling is toegepast op alle uitingen van Aweta, waarbij de nieuwe gebruiksvriendelijke website het meest uit het oog springt. Verder hebben we nieuwe productbrochures, bedrijfskleding, PowerPoints, signing aan de gevel en aankleding van het hoofdkantoor en de fabriekshal gerealiseerd. Allemaal passend bij de identiteit, klantvraag en ambities van Aweta in de markt van sorteeroplossingen.